Hop til hovedindholdet

LOBPA logo

LOBPA Akademi: Arbejdslederuddannelsen


Dato og tid

Torsdag d. 4. april 2019 kl. 10:00 til torsdag d. 23. maj 2019 kl. 16:00

Tilmeldingsfrist

Mandag d. 11. marts 2019 kl. 12:00

Sted

Handicaporganisationernes Hus, Blekinge Boulevard 2, 2630 Taastrup Handicaporganisationernes Hus
Blekinge Boulevard 2
2630 Taastrup

LOBPA Akademi: Arbejdslederuddannelsen


Arrangementsbeskrivelse

LOBPA gentager Danmarks bedste arbejdslederuddannelse med BPA-arbejdsledere fra hele landet -i et unikt samarbejde med en af landets største uddannelsesinstitutioner: Niels Brock. Alle, der gennemfører, får et uddannelsesbevis.

VORES DELTAGERE FRA TIDLIGERE HOLD SIGER:

”Jeg er blevet mere opmærksom på, hvordan jeg mere velovervejet ansætter til mit team, for nu ved jeg mere om forskelligheder og typer.”

”Det mest spændende har været at lytte til erfaringerne fra andre deltagere, der har haft BPA i mange år. Det har været meget givende at reflektere og finde ud af, at man ikke var alene i det her.”

”Jeg er blevet mere bevidst om mig selv og min rolle. Det er rigtig, rigtig dejlig, at I tilbyder dette kursus.”

 

Vil du være med?

Arbejdslederuddannelsen udbydes for sjette gang af LOBPA i samarbejde med Niels Brock og løber fra april til maj fordelt over 6 mødedage i Handicaporganisationernes Hus i Taastrup.
Undervisningen varetages af Niels Brocks og LOBPAs kyndige eksperter inden for HR, jura og rollen som arbejdsleder.

Arbejdslederuddannelsen kan søges af LOBPAs kunder og medlemmer, hvor kunder har fortrinsret. LOBPA trækker lod om pladserne og giver deltagerne direkte besked per email den 15. marts 2019.

Ansøgningsfrist: 11. marts 2019 klokken 12.


Uddannelsesplan

Der oprettes ét hold med max 18 deltagere. Deltagere, der har gennemført samtlige moduler, modtager et uddannelsesbevis.

Holdet mødes fra klokken 10.00 til 16.00. Fra klokken 12.00 til 13.00 byder LOBPA på frokost til også til hjælpere.

Der vil endvidere være morgenbrød fra kl. 09.00, og senere serveres eftermiddagskaffe og kage.

Der er rig mulighed for netværksdannelse med andre BPA-arbejdsledere.

4. april

Modul 1: Introduktion til ledelse
Deltageren bliver bevidst om egen lederstil, adfærd og grundholdning samt om faktorer, der påvirker samspillet mellem ledere og medarbejdere.

Modul 2: Situationsbestemt ledelse
Deltageren kan efter kurset anvende relevante ledelsesværktøjer situationsbestemt; herunder uddelegere ansvar, kompetencer og opgaver i forhold til den enkelte medarbejder.

11. april

Modul 3: Kommunikation som ledelsesværktøj
Deltageren bliver bevidst om kommunikationens betydning for egen lederrolle og lærer aktivt at bruge forskellige kommunikationsformer og redskaber i dialogen med sine medarbejdere.

25. april

Modul 4: HR og ansættelsesret
Deltageren får kendskab til ansættelsesretlige regler i forhold til rekruttering, ansættelse, arbejdsmiljø, forskelsbehandling og afskedigelse. Vi gennemgår de mest relevante og aktuelle situationer før og under en ansættelse samt forskelige udfordringer i forbindelse med opsigelser.

2. maj

Modul 5: Motivation, engagement samt mødeledelse

Deltageren lærer at skabe trivsel samt øge effektivitet og produktivitet gennem kendskab til forskellige faktorer, der understøtter motivation og engagement hos medarbejderne.

16. maj

Modul 6: Konflikthåndtering
Deltageren opnår kendskab til konfliktårsager og -reaktioner og lærer at afdække kerneproblemstillingen i en konflikt. Endvidere kan deltageren efter kurset gennemføre udfordrende samtaler, der ellers kunne rumme konfliktpotentiale.

Modul 7: Vanskelige samtaler
Deltageren får kendskab til at afholde og lede forskellige typer møder og kan med blik for mødets formål og indhold sikre, at mødeprocessen har værdi for alle involverede parter.

23. maj

Modul 8: Arbejdslederrollen
Deltageren får kendskab til reglerne, der gælder i det daglige, så livet kan leves på egne præmisser, samtidig med at lovgivning overholdes. Deltagerne bliver introduceret til værktøjer og materialer til blandt andet daglig ledelse og APV.


Lokalet er åbent for deltagerne fra klokken 9 til 16.

Der vil være et separat lokale til hjælperne. Har du hjælper med, så sørg for at vælge ”Ja” i rullemenuen, når du tilmelder dig. Du skal ikke tilmelde din hjælper separat.

Har du spørgsmål?
Tøv ikke med at ringe eller sende en email til LOBPAs medlemskonsulent, Jesper Mathiesen, på tlf. 30 43 04 80 eller jm@lobpa.dk

Medlemmer, hvis arbejdsgiveransvar varetages af LOBPA, kan modtage refusion for broafgift samt kørsel (1 kr. per km.).

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >